finans haberleri
Bugun...


Muharrem Mermutlu

facebook-paylas
İMAM HÜSEYİN'İ ANLAMAK..
Tarih: 16-08-2022 00:02:00 Güncelleme: 16-08-2022 00:02:00


 Dedesi Resulullah babası imam Ali annesi Resulullahın kızı Fatima abisi Hasan'ıl müçteba olan imam Hüseyin cennet gençlerinin yiğidi kerbelada hunharca katledildi (şehit edildi)
İmam Hüseyinin şehit edilmesinin nedeni nedir sorusunun cevabı bizi konuyu anlamada yardımcı olacaktır.
Hz Ademden Resulullahın geldiği güne değin yeryüzündeki zulüm ve haksızlıkların bir daha tezahür etmemesi için ve saadet toplumunun inşaası ve yeryüzünde adaletin merhametin hakkaniyetin kardeşliğin tevhit anlayışı ile yeryüzüne hakim olmasının adımı atılmıştır. 
Emeviler Resulullah gelen bu vahyi içine sindirememiş kendi konum ve sosyal statüsünü haşimiler ile kıyaslayarak Hz Muhammed'e gelen vahyi peygamberlik görevini hep kendi statukolarının bozulacağı endişesi ile temkinli davranmayı elden bırakmamış lardır. 
Mekke'nin fethi sırasında bunu çok net açık şekilde ortaya koymuşlardır. 
Tevhidi inanca vahye imandan ziyade güç karşısında statülerini korumaya yönelik hamleden de geri kalmamışlardır. 
Bu süreci sinsi bir şekilde geçirip özellikle resülüllah'tan sonraki yönetimlerde elde ettikleri imtiyazlar ile planladıkları hedefe adım adım yaklaşmışlardır. 
Halife Osman döneminde Ebu Süfyan Hz hamzanın mezarının başında ki söylediği sözler bunu teyit etmektedir. 
Bir taşı ayağının altında yuvarlayarak Hz Hamza ya mezarının başına giderek uğrama öldüğün iktidar şuan elimize geçti değdi mi bu ölümler deyip içini dökmüştür.  Sonra halife Osman'ın yanına giderek  ey amcamın oğlu deyip iktidar elimize geçti artık bir top gibi birbirinizin arasında dolaştırın.
Bu süreçte yönetimde elde ettikleri yetki ve mevkileri bir yapılanmayla paralel devlet oluşumuna gittiler.
Elde ettikleri güç vahyin çocuğu olan Hz fatimanın eşi resulullahın kardeşim dediği damadı ve amcasıoğlu olan imam Ali'ye kılıç çekecek hadsizlikle oluşturdukları paralel devleti deşifre ettiler.  
Elde ettikleri güçle sonrasında imam Hasan'ı eşine zehirlettiler sonra kerbelada  imam hüseyini  orantısız güçle şehit ettiler. 
İmam Ali'nin şehadetin den sonra resulullahın getirdiği dini tahrif ederek dinin tüm şubelerini değiştirerek emevi anlayışında Yeni bir din ortaya çıkardılar. Bu uydurulmuş paralel dinin onlara yaptırdıkları iş peygamber ailesinin öldürülmelerinin cevazını kendilerinde görmeleri ve İslam'ın, vahyin çocuklarını katletmeye varan bir din uydurmuşlardır.
 Bu hadsizlik tam altmış yılı aşkın bir süre ezanlarda imam Ali'ye lanet getirdiler.
Resulullah ve ehlibeyt sevenleride öldürmeyi ve  sindirmeden geri kalmadılar. 
Ehlibeyti sevenlerin beytulmaldan  maaşlarını kesmeler faili belli cinayetlerle ölümleri meşrulaştırmak bu paralel emevi Devleti'nin iktidar olma hırsının sonuçlarıdır. 
Kısaca resulullahın getirdiği tevhit dinine islamına karşı paralel emevi İslamını yerleştirdiler. 
Bu sapma ve dini ortadan kaldırma hadsizliğine tahammül edemeyen imam Hüseyin başını canını ortaya koyarak bu küfür anlayışına kıyam etmiştir. 
Bu kıyam o günden bu güne Muhammed'i İslam'ın yeniden hayat bulmasının bedeli olmuştur. 
Canını ortaya koyarak uydurulmuş emevi islamına karşı Muhammed'i uyanışın meşalesini yakan imam Hüseyin ceddi Hz Muhammed'e vefasının bedelini ödemiştir.
 İmam Hüseyin bu kıyamı ile Muhammed'i uyanışın yeniden vahiy ve adalet merkezli hayat bulmasının  zeminini oluşturmuştur. 
Yeniden uyanış ve Muhammed'i İslam'ın yeryüzü müstaazaflarının umut ve kurtuluşu için adalet için özgürlük için zulüme dur demek için ceddinin yolunun devam etmesi için başını bu yola koymaktan bir an bile tereddüt etmeyen imam Hüseyin şehidül şüheda olarak kendinden sonrakilere yol işareti olmuştur.
İmam Hüseyin Muhammed'i dinin yeniden müslümanların ve sonra gelecek olan neslin islamı anlaması için başını ortaya koymuştur. 
Dini sorumluluğu gereği bu davranış şekli İslam'ın yeniden hayat bulmasını sağlamıştır. 
İslam'ın adaletin özgürlüğün sembolü olan bu kıyam nesilden nesile bir destan gibi ulaşmıştır. 
İmam hüseyin'in kıyamı ve şehadeti tüm müslümanları ilgilendiren sorumluluk içeren bir durumdur. 
Resülüllah'tan sonra gelişen olaylar ve emevi iktidarının oluşumuna kadar gecen süreçte ki olaylar Muhammed'i düşünen müslümanların birbirinden ayrılmasını gerektirmiyor. 
Her aklı başında müslüman bu gelişen olaylardan ders çıkarıp bugünün yezitlerine ve işbirlikçi hainlerini karşı tavrını netleştirecektir. 
Sufi berket'e sormuşlar sen şii'misin sunni'misin   el cevap kerbela'dan sonra ne şii'lik kaldı ne sunni'lik yanlızca  iki mezhep kaldı ; biri hüseynilik diğeri de yezidilik. Ben Hüseyin'iyim  demiş  Muhammedilik budur. İzzet budur şeref budur hak budur. Adalet budur müslüman olmak budur.
Muhammed'i müslümanın Şia yada ehli sünnet ayırımı yapması İslami bir duruş değildir. 
Olaylar ders alınması gereken sonuçlardır. 
Hilafet ve imamet tarafgirliği müslümanlara kazandıracakları bir şey değildir. 
Hatalar bugünün kavga nedeni olmamalıdır. 
Bu farklılıkların tahlil ve çözümü Allah'tan korkan alimlerin işidir. 
Hikmetler ve derslerle dolu bu süreç hakkın muhammediliğin tarafında olduğunu bilmek gerekir. 
Her kim ki muhammed'ilikten uzak kendi nefsi ve yanından uydurulmuş bir anlayışla ötekileştirici dil kullanırsa indallahtaki sorumluluk ve vebali çok büyüktür. 
İnsan hata ve yanlış yapmaya meyyaldir. Lakin hak üzere olmak haktan yana olmak hakkın sesi olmak marifetin ve irfanın sonucudur. 
Allah bu anlayışta ki kullarını zaten ayan etmiştir. 
Resulullah'ın ve Kur'an'ın dilinde bu çok açık ve nettir. 
İlmin şehrine ilmin kapısından girilir. 
Hakkın yoldaşı olan yiğidin yanında durulur. 
Bu çağdaki biz müslümanlar bu hak ve adaleti iyi tanıyıp vahdeti bunun etrafında toplama gayretinde olmalıyız. 
Küfür bir çok alanda top yekün müslümanların üstüne gelerek İslam düşünce serüvenini tarumar etmiştir. Fıkhı ve bir takım siyasi düşünce farklılıklarına saplanarak ayrıştırıcı bir dil kullanan müslümanlar ya iyi niyetli değil yada ahmak dostturlar. 
Her iki halde ayrım noktası olarak sorumluluk gerektiren durumdur. 
Bu gün ki müslümanların büyük çoğunluğu eksik bilgi yada reaksiyonel tepki olarak bir düşünceye karşı karşıt düşünce fikri geliştirmektedir. 
Bu işin önünde olan temsil konumundaki Allah korkusu ile hareket eden öncüler bu tür ihtilafların oluşturduğu sorumlulukların duyarlılığı kapsamında daha yapıcı ve mutedil davranmalıdırlar.
Şiayı doğru tanımak için doğru kaynaklardan faydalanmakta fayda vardır. Mesela çağımızda imam Hümeyni'nin beyan ve yaklaşımları ve bu yolu takip eden rehbetiyet müslümanlara verdiği mesaj önem arz etmektedir. 
Siyasi ve tarihsel düşünce farklılıklarının ehil alimlerce konuşulmasını bununla birlikte Muhammed'i İslam anlayışı etrafında müslümanların siyonizme ve küfre karşı tek bir cephe oluşturulmasını istemektedir. 
Yine bunun yanında düşünce farklılıklarının oluşturduğu farklı düşünme reflekslerinin fikri zenginlik ve İslam medeniyet oluşum süreci olduğunun altını çizmişlerdir. 
Müslümanların  cemaat ilişkilerindeki şu hususu çok dikkatli tetkik etmeleri gerekmektedir.  
Cemaatler İslam'ı kendine hizmet eden bir kabulle hareket ediyorsa bu işte ciddi bir sıkıntı vardır. O zaman o cemaat olmaktan çıkmış şirketleşmiştir. Bir rant ve iktidar olma sürecine girmiştir. Bu anlayışta cemaate itaat İslami doğruların önüne geçmiş olur ki bu felaketin başıdır. Bu anlayışta ötekileştirici bir dil gelişir ve adam (müslümanları) harcamak çok kolay olur. Bu sapma noktasıdır. 
Olması gereken cemaat ve müslümanların Allah'ın dinine hizmet eden bir anlayışta olmasıdır. Bunun ismi "Allah'a kulluk" demektir. Vahdet zafer o zaman gelişir. Vahdetin önündeki en büyük engel cemaate kulluk anlayışıdır. Hakikatte müslüman kişilik ancak Allah'a kul olur. Bu Allah'a  kulluk kabulü müslümanların birlikteliğinin harçıdır çimentosu dur. 
İmam hüseyinin kıyamı müslümanlara verdiği mesaj budur. 
Zulüme, küfre, enaniyete, iktidar hırsına, saltanata, kibre, egoya, bencilliğe, sömürüye, diktatörlüğe, emperyal düşünceye karşı durmak ve insanlığı tevhide, adalete, özgürlüğe, kardeşliğe, barışa, selamete, merhamete, adil paylaşıma, hakikate, Allah'a kul olmaya çağıran bir kıyamdır. Bu kıyam kıyamete kadar insanlığa rehberlik edecek bir ışıktır.
O'nun bu kıyamı ve fedakarlığına karşı ağlamak  dövünmek karalar giyinmek az gelen bir teşekkür halidir. Kıyamete kadar bu kıyamın karşılığı için ne yapılsa azdır.

 



Bu yazı 1639 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
HABER ARA
YUKARI