Uzun süredir yeryüzü ve insanlık bir karmaşa yaşamaktadır. Buna batı aklı sebebiyet verdiği kadar müslümanlarda suçludur. Batı aklı yeryüzünü rahat sömürmek için müslümanları ortadan kaldırması gerekiyordu. Lakin savaşlarla bunu beceremedi bilakis savaşlar müslümanların birlikteliğini perçinledi. Onun için içi boşaltılmış yani “islamsız Müslümanlığı” hayatımıza soktular. Şeklen müslüman görünen yada müslümanım diye haykıran yığınlar islamın bir çok öğretisinden uzak islamın ahlakından uzak islamın yaşantısından uzak bir davranış sergilemektedirler.
Kişinin rabbi ile
kişinin kendisi ile
Kişinin ticareti ile
Kilinin komşusu ile
Kişinin çoçukları ile
Kişinin akrabası ile
Kişinin toplumu ile
Kişinin müslüman kardeşi ile
Kişinin nebatat ve hayvanat ile
Münasebetlerinde islamı ölçüden uzak hareket edilmektedir. Bunun için müslüman kişilik toplumda örneklik teşkil edecek durumdan uzak bir davranış sergilemektedir. Buda toplumun ıslahı için etkisiz bir durum oluşturmaktadır. Yahudilere soruyorlar kuran’da sizi mağlup edecek müslümanlardan bahsediliyor korkmuyormusunuz verilen cevap şu kuran’ın anlattığı o müslümanlar bi gelsin düşünürüz. Şu an ki müslümanlar bu tanımlamadan uzak durumda.
O nedenle siyonist anlayış batı aklı bunun hesabını yaparken müslümanların islamsızlaştırılmasını sağlamıştır.
İslamsız Müslümanlık toplumda fenalıkların engellenmesinde etkisizdir. Hatta fenalıkların sebebiyet kaynağı islamsız müslümanlıktır.
“İslami Müslümanlıkta” kişi kendisi ile barışık olur. Kin nefret kibir enaniyet hastalıklarından beri olunur. Ahlak açısından gıpta edilecek bir örneklik teşkil eder. Sosyal münasebetlerde çözümcül ve inandırıcı bir kişilik sergiler. İsraftan haksız kazançtan uzak ihtiyaç kadar tüketimi esas alan bir yaşam modeli yaşar.
Toplumsal ilişkilerde komşuluk hukukunda akrabalık münasebetlerinde peygamber vari bir üslupla hareket eder. Kardeşlik esasında ilişkileri geliştirmeye dikkat eder. Benlik ırkı hassasiyet sınıfsal farklılık ve üstünlük pisikılijiisnden uzak takva esaslı hareketi esas alır. Bendencilikten uzak liyakati önceleyen sorumlulukla hareket eder. Yönetim mekanizmasını halka hizmeti esas alan adalet merkezli bir anlayışta şekillenmesinde meşvereti endeksli bir hareket ortaya koyar.
Savaşı ve ölümü değil barışı ve yaşatmayı hedefler. Islah ve irşad anlayışında uyarıcı olma vasfında en güzel şekilde insanlıkla buluşma dilini geliştirir. Hülasa kendisi için istediğini kardeşi içinde isteyen Allah merkezli düşünen hesap gününün varlığını dikkate alacak bir kabulle hareket eden “İslami Müslümanlık” insanlığın kurtuluş reçetesidir.