Bugun...



Yunus Peygamber ve Hz. Cercis’in kabirleri Suriçinde!

Tarih Araştırmacısı Prof. Dr. Kenan Haspolat, Diyarbakır’ın tarihini yeniden yazacak çarpıcı açıklamalarda bulundu. Yunus...

facebook-paylas
Tarih: 30-09-2020 00:09

Yunus Peygamber ve Hz. Cercis’in kabirleri Suriçinde!

Tarih Araştırmacısı Prof. Dr. Kenan Haspolat, Diyarbakır’ın tarihini yeniden yazacak çarpıcı açıklamalarda bulundu. Yunus Peygamber ve Cercis Peygamber (Saint Georgia)’in mezarlarının Suriçinde olduğunu ileri sürerek, Hz. Yunus’un kabrinin Kurşunlu caminin kıblesinin karşısındaki yerde, Hz. Cercis’in ise İçkale içindeki St. Georgia Kilisesi’nin altına olduğunu söyledi.

“SURLAR VAGON, PEYGAMBERLER VE SAHABELER LOKOMOTİF OLMALI”

Diyarbakır’ın Musevilik, Hıristiyanlık ve Müslümanlık için kutsal olduğunun altını çizen Prof. Dr. Haspolat, “Surlarla bir yere fazla gelemezsiniz. Surlar güzeldir, harikadır ama Sur’lar Diyarbakır’ı şuana kadar uçuramadı. Surlar ancak vagon olur. Lokomotif olamaz. Sahabeleri ve peygamberleri lokomotife, Surları da arka vagona koyacaksın ki turizm patlaması olsun” diye konuştu.

Sait BAYRAM’ın Özel Röportajı

Diyarbakırlı Tarih Araştırmacısı Prof. Dr. Kenan Haspolat, Diyarbakır tarihiyle ilgili oldukça çarpıcı açıklamalarda bulundu. Diyarbakır’ın tarihiyle ilgili çarpıcı değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Haspolat, Yunus Peygamber ve Cercis Peygamber (St. Georgia)’in mezarlarının Suriçinde olduğunu ileri sürerek, Hz. Yunus’un kabrinin Kurşunlu caminin kıblesinin karşısındaki yerde, Hz. Cercis’in ise İçkale içindeki St. Georgia Kilisesi’nin altına olduğunu söyledi.

HZ. YUNUS DİYARBAKIR’DA 7 YIL YAŞADI

Prof. Dr. Haspolat, Evliya Çelebi Seyahatnamesinde; Yunus Peygamber’in Ninova’dan ikinci kez kovulduktan sonra Mardin’e geldiğini ifade ederek, “Hz. Yunus, Mardin’e geldikten sonra Mardin Kalesi’ni yapıyor. Daha sonra Diyarbakır’a gelip 7 yıl kalıyor. Ve Almida isimli kadın hükümdarın Kendisine mucize yaşanmadan uyması üzerine Diyarbakır’ın bereketli olması için dua ediyor. Yani M.Ö. 1200’lerde Yunus Peygamber’in kaldığı o Fiskaya bu Fiskaya’mı o birazcık daha değişik olması lazım. Sebebi şu; Normalde Sur’un kalbi olan İçkale bir Roma, Bizans Kalesidir. Şimdi İçkale’yi İran ordusu alamıyor. Alamayınca Romalılar zaferlerini kutluyorlar. Kaledeki nöbetçilerin hepsi şarap içiyor. Ve uyuyorlar. Bunu fırsat bilen Sasani (İran) ordusu da M.S. 504 yılında İçkale’ye giriyor. İçkale’yi alan Sasani ordusu tüm Diyarbakırlıları öldürüyor. Bu kez Roma ordusu ikinci rövanşı almak istiyor. Normalde bir kalenin içine girişte eksik teknikler kullanılır. Nedir o teknikler; Kalenin altından içeri girmek istersen, bir oyuk yaparsın oraya ağaçlar dikersin ve onları verirsin. Böylelikle orada çöküklük meydana gelir ve içeri girilir. Oyuklar meydana geliyor ve Roma ordusu içeri girer. Romalıların içeriye girdiği gören bir kadın sevinç çığlığı atınca İranlılar uyanıyor. Böylelikle Romalılar  rövanşı alamıyor. Fiskaya’daki oyuklar eski tünel kazma tekniği ile yapılmış. Oyuğun temelinde M.S. 504 yılında Roma ordusunun orada yaptığı oyuklar var. Aslında Fiskaya’nın kendisi değerli bir mekan ancak, çevresindeki oluşumlardan insanlarımız habersiz” dedi.

CERCİS PEYGAMBER’İN KABRİ İÇKALE’DE

Eğil’de Peygamber arandığını ama Diyarbakır Sur içinde iki tane peygamber kabrinin olduğunu iddia eden Prof. Dr. Kenan Haspolat, şöyle dedi:

“Biri Yunus Peygamber, diğeri dünyanın çıldırdığı St. Georges. Yeni Cercis Peygamber. St. Georges? Protokolde Hz. İsa, Hz. Meryem’den sonra gelen kişi. Gürcistan’ın ismi buradan gelir. Amerika’da Georgia Eyaleti var. Buradan gelir. M.S. 204 yılında Filistin’in Remle Kentinde doğan, Musul’da tebliğini yapar, 7 kere öldürülüp, 6 kere dirilir. Bunun 5 tanesinin Silvan’ın Abad dağlarında olduğunu söylenir. Silvan’ı da Cercis Peygamber (St. Georges)’in kurduğu söylenir. Malatya Beydağında makamından bahsedilir. Urfa efsanelerinden geçer. Mardin’de Cercisoğulları var. Abdulkadir Aksu onların damadıdır. Ve orada kiliselerde ismini görebilirsin. Diyarbakır’da Yunus Peygamber ve Cercis Peygamber’in (St. Georges) kabri olduğu söyleniyor. Şimdi buna yakın mantık ne var. Orada St. Georges kilisesi var. Yapılış tarihi Hz. Cercis’in (A.s)’ın ölüm tarihine uyuyor. 2. Yüzyıl.

“HZ. CERCİS’İN KABRİ ST. GEORGİAS KİLİSENİN ALTINDA OLMALI”

Peki, orada mezar var mı? Ben o dönem Anıtlar Kurulu’na verdiğim dilekçede, “Biraz aşağıyı kazın, çünkü ben aşağıya baktığımda iki katlı görüyorum orayı” dedi. Ancak Dilekçeme olumsuz yanıt verdiler. Bunun üzerine bir Sonar aleti ile altta ses dalgaları gönderdim. Ve St. Georgia kilisenin altında bir lahitin var olduğunu ortaya çıkardım. Çok büyük ihtimalle orada yatan Hz. Cercis’tir. Ben iddia edemem ama müthiş bir şüphem var diyebilirim.

“CERCİS PEYGAMBER BİZİM İÇİNDE KIYMETLİDİR”

Cercis Peygamber bizim içinde kıymetlidir. Çünkü Peygamberimizden önce kim geldiyse hepsi bizim kutsalımızdır. Ama Dünya bunun için çıldırıyor. Avrupa’da Bahar Bayramını St. Georgia adına yapılıyor. İngilizlerin vatanı kurtarma sembolüdür. Ukrayna ve Rusların Ejderha’dan korunma sembolleri olarak geçiyor. Yani St. Georgia Dünyanın çıldırdığı bir isim. Bende diyorum ki Cercis Peygamber (St. Georges) Fiskaya’nın yan tarafında ve orada da bir tane lahit var. Sonar ile gözüküyor. Oraya birinin girip inceleme yapması zarar mıdır? Bir şey çıkmazsa çıkmaz alt tarafı, Çıkarsa dünya buraya yağar.”

“YUNUS PEYGAMBER’İN KABRİ KURŞUNLU CAMİ’NİN YANINDA!”

Tarihçi Prof. Dr. Kenan Haspolat, Yunus Peygamberin Kabrinin Ninova’da olmadığının altını çizerek, “Eğer olsaydı IŞİD onu havaya uçuramazdı ve Allah’da buna müsaade etmezdi. Süryaniler, IŞİD’in havaya uçurduğu yerde Patrik Yuhanna’nın mezarı olduğu söyleniyor. O zaman Yunus Peygamber’in kabri nerede? Bana göre Kurşunlu Caminin Kıblesinde yıkılmış Altıgen şeklinde bir türbe var. Ve muhtemelen onu da Timur yaptırmıştır. Oranın bir yüzey araştırması lazım. Var mıdır Yok mudur? İddia edemem yani ben St. Georgia ve Yunus Peygamberin Sur içinde olduğunu biliyorum. Şüphelerim, St. Georgia, St. Georgia Kilesinin altında, Yunus Peygamberin Kurşunlu Camisinin kıblesinin olduğu kanaatindeyim. Şimdi bu durumda Fiskaya git Urfa’ya İbrahim Peygamberin makamı olduğu biliniyor. Ben vardır yoktur polemiğine girmiyorum. Yunus peygamberin makamı var, resmi tarih belgesi var. 7 yıl yaşamış. Niye İnanç turizminde kullanılmasın?” ifadelerini kullandı.

“DİYARBAKIR’DA 896 SAHABE YATIYOR”

Diyarbakır merkez ve ilçelerle birlikte 896 sahabenin varlığından söz eden Haspolat, “Mekke ve Medine’den sonra en fazla sahabenin olduğu yer. Şimdi sahabe kenti, peygamber kenti. 11 tane peygamber var. Böyle bir yer yok. Burada çıkarılan 3 bin yıllık peygamber cesetleri sapasağlam. Şimdi sen diyorsun ki işsizim, Diyarbakır’ın ekonomisi iyi değil. Turizm toplantısı yapıyoruz.

“SURLARLA BİR YERE GELEMEZSİNİZ”

Surlarla bir yere fazla gelemezsiniz. Surlar güzeldir, harikadır ama Sur’ları Diyarbakır şuana kadar uçuramadı. Surlar ancak vagon olur. Lokomotif olamaz. Sen sahabeleri ve peygamberleri lokomotife oturtacaksın, surları arka vagona koyacaksın. Pekâlâ, Surları tamir edelim, çok güzel. Edelim kimse gelmiyor. Kimsenin istediği yok!”

Haspolat, Mesela Arap şeyh caminin arkasında bulunan bir Sinegog’da Hz. İlyas’a Peygamberlik geldiği söylendiğine işaret ederek, şunları söyledi:

“Bu Sinegog’da 2 bin yıllık Tevrat’ın olduğu söyleniyordu. 1936 yılındaki Diyarbakır gazetesinde bu Tevrat’ın müzede olduğu söylenmiş ama ben araştırdım şuan müzede yok. Ben vardır yoktura giremem ama 1936 yılındaki Diyarbakır gazetesi orada 2 bin yıllık Tevrat’tan bahsediyor. Bu yüzden Yahudiler arasında da Diyarbakır kutsal.

3 DİN İÇİN KUTSAL BİR ŞEHİR: DİYARBAKIR

Yine Evliya Çelebi seyahatnamesinde ve Roma tarihlerinde de geçer; Ulucami’nin ortasının Hz. Musa zamanında yapıldığı belirtilmiştir. Yine Bir belgesel kanalında da 8 yıl önce yayımlanan bir belgeselde ‘Kayıp Musa buradan geçti’ diye Musa Peygamber için Diyarbakır merkez diye sözediliyor. Buyurun size 3 Din. 3 Din için kutsal bir şehir.

“TEVRAT’TA GEÇEN ADEN CENNETİ: HEVSEL BAHÇELERİDİR

Şimdi daha da vurgulamak gerekirse, Tevrat. Ben bunu birçok Yahudi ile konuştum. Hiçbir tereddüttüm de yok. Onlarla bu konuyu detaylandıramam. Ancak Tevrat bap 2’de; “Aden cenneti Kudüs’ten daha önemli. Aden Cenneti Dicle ve Fırat nehrinin arasındadır” deniliyor. Dicle ve Fırat’ın arasında kalan tek yer Diyarbakır. Bunu Yahudiler söylüyor. Yine Amerikalı evangalistler yani Hıristiyanlar bu bölgeyi söylüyor. Hevsel bahçelerinin Aden cenneti olduğunu söylüyorlar”

HZ. CERCİS PEYGAMBER (ST. GEORGİAS) KİMDİR?

Şam civarlarında ve Filistin’de yaşadığı ve Hz. İsa’dan (a.s.) sonra geldiği için, onun dininin hükümlerini devam ettirdiği ve Musul şehri Kralı Dâdiyan tarafından şehit edildiği rivayet edilmiştir. (bk. Tarih-i Taberî, 2/186) Günümüz Hristiyanları tarafından St. Georges ismiyle anılan Hz. Cercis’in (a.s.) Filistin’in Remle kasabasında doğduğu ifade edilir.

Cercis Aleyhisselam'ın yaşadığı bölge, putperestlerin elinde olup Dadıyan adında zalim bir hükümdarları vardı. Cercis Aleyhisselam, şehirleri dolaşarak ticaretle meşgul oluyor ve kazancının bütününü fakirlere dağıtıyordu. İdarecileri ikaz ederek halka zulmetmelerini önlemeye çalışırdı.

Yine bir defasında, kralı hidayete davet ederek, zulümden vazgeçirmek maksadıyla Musul'a gider. Yanına da değerli hediyeler alır. Kral, büyük bir ateş yakıp halkı etrafına toplamış, kendilerinin yaptığı eflun adlı puta tapmalarını istiyordu. Kral bu isteğini yerine getirmeyenleri ateşe atıyordu. İşte bu sırada Cercis Aleyhisselam gelir. Bu feci durumu görünce, önce bütün malını müminlere dağıttı ve daha sonra da krala giderek; hiddet ve kızgınlığı bırakmasını, zulmü terk etmesini, kendisinin emin bir nasihatçi olduğunu, kendisine inanmasını söyler. Hem kendisinin, hem de zulmettiği insanların Allah'ın kulu olduklarını, yoktan var etmenin sadece Allah'a mahsus olduğunu, kendisi dahil tüm insanların Allah'ın aciz kulları olduklarını ve ibadetin sadece Allah'a yapılabileceğini, rızkı verenin Allah olduğunu tebliğ eder. İnsanları puta tapmaya zorlamaktan vazgeçmesini, onu kırmasını, Allah'a iman etmesini ister.

Hazreti Cercis (as)'ın daveti kabul edilmediği gibi, puta tapması istenir, reddedince de uzun sürecek olan işkencelere maruz kalır. Kral, Cercis Aleyhisselam'ı bir ağaca bağlatarak mübarek vücudunu demir taraklarla taratır. Demir taraklarla tarandıkça etleri lime lime olur. Etleri iplik iplik döküldüğü halde ölmeyen Hz. Cercis'in üzerine keskin sirke ve tuz döktürür. Büyük bir demiri önce ateşte iyice kızartıp başının üzerine koyarlar. Cenab-ı Hak, Onu tekrar eski haline getirir. Bu durum karşısında kral ve adamları ne yapacaklarını şaşırırlar ve yeni çareler ararlar.

Büyük bir kazan kurdurup altında ateş yaktıktan sonra, Cercis Aleyhisselam'ı içine atıp kapağını kapatırlar. Kazanın kapağı uzun bir süre kapalı tutulduktan sonra, ölmüş olduğuna hükmedilerek kapağı açtıklarında hayrete düşerler. Çünkü, yine Ona bir şey olmamıştır. Krallığını kaybetmekten korkmaya başlayan hükümdar, Cercis Aleyhisselam'ın zindana hapsedilmesini emreder.

Zindana hapsedilen Cercis Aleyhisselam, zindanda da rahat bırakılmaz. Başkalarıyla görüşüp onları hidayete davet etmesin diye el ve ayakları çivilendiği gibi, büyük bir mermer taşı da üzerine yaslarlar. Ancak, Cenab-ı Hak bir melek göndererek kurtarır ve kendisine yapılan işkencelere sabrederek vazifesine devam etmesini emreder. Kafirler tarafından dört kez şehid edileceği, her seferinde tekrar diriltilerek yüksek mertebelere nail olacağı kendisine vahyedilir. Bu durum kendisini ziyadesiyle sevindirir.

O'nu tekrar karşılarında görünce, yakalatıp ikiye ayrıştırılan bir ağacın arasına koyup sıkıca bağlandıkları gibi vücudundan et kopararak insan eti yiyen aslanların önüne atarlar. Cercis Aleyhisselam tekrar kral ve adamlarının karşısına çıkar. "Bu adam Cercis'e ne kadar çok benziyor." demeye başladılar. Düştükleri acziyetten kurtulamayan kralın adamları, "Bu adam çok iyi bir sihirbazdır, kendini bir ölü bir diri gösteriyor." dediler. Sihirbaz olduğu için de karşısına iyi bir sihirbaz çıkarmaya karar verirler. Zaten kendi ülkelerinde çok sayıda sihirbaz da mevcuttu.

Sihirbazların üstadını bularak kralın karşısına çıkarırlar. Sihirbaz bir kap içindeki suya çeşitli sihirler yapıp üstüne okuduktan sonra Cercis Aleyhisselam'a içirmelerini ister. Cercis Aleyhisselam getirilen suya hiç itiraz etmeden "Bismillahirrahmanirrahim" deyip içer. Durumu gören sihirbaz, bu ancak Allah'ın işi olabilir, yoksa kesinlikle ölürdü, deyip iman eder. Kral, hiddetlenerek sihirbaza "Ne çabuk da aldandın." diyerek tepki gösterir. Sihirbaz ise, aldanmadığını, her şeye kudreti yeten alemlerin Rabbi olan Allah'a iman ettiğini söyler.

Sihirbazın iman ettiğini kimseye söylememesi ve halkın iman etmesini önlemek için dilini keserler. Ancak, olay halk arasında yayıldığı gibi birçok kişi de iman eder. Zalim kral, bütün müminleri toplatıp hepsini şehit ettikten sonra Cercis Aleyhisselam'ı da şehid ettirir. Daha sonra bu kavim ateşle helak edilir.




Bu haber 2275 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER Diyarbakır Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
HAVA DURUMU
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
NAMAZ VAKİTLERİ
HABER ARA
YUKARI YUKARI